knvb-ing

Crowdfunding voor amateurverenigingen: een kans voor elke vereniging

Natuurlijk wil iedere vereniging kampioen worden, maar de lat hoeft niet zo hoog te liggen om het sporten aangenamer te maken. Misschien is het tijd voor nieuwe wedstrijdshirts, nieuw kantinemeubilair of een nieuwe dug-out? Sportclubs hebben vaak te maken krappe begrotingen en daardoor wordt uitstel helaas al snel afstel. Crowdfunding voor amateurverenigingen wil hierin verandering brengen door amateurverenigingen te helpen extra inkomsten te genereren.

Wat zijn de kosten?
Er zijn twee mogelijkheden: 1) Je betaalt 7,5% kosten per donatie die je ontvangt. De kosten bestaan onder andere uit hosting, helpdesk, FAQ'S, BTW en systeemkosten. Daarnaast gelden er € 0,50 transactiekosten (iDEAL). Het resterende bedrag wordt overgemaakt aan de licentiehouder (de vereniging of instelling). Ter verduidelijking: bij een donatie van bijvoorbeeld € 30,- is dit € 27,25. 2) Je kunt een abonnement afsluiten voor € 750,- (exclusief BTW) per jaar waardoor er geen 7,5% variabele kosten meer van toepassing zijn. Dit is exclusief € 0,50 transactiekosten (iDEAL). Vervolgens kun je als platformeigenaar zoveel doelen en zo veel geld ophalen als je wilt en worden alleen nog de € 0,50 per transactie in rekening gebracht. Vanaf € 15.326,- totaal opgehaald geld is dit voordeliger.

Wil je ook de dromen van je vereniging waarmaken? Start dan je eigen crowdfundingcampagne. Ga naar: www.crowdfundingvooramateurverenigingen.nl/site.